واعظ سعودی: آنچه در فلسطین می‌گذرد جهاد در راه شیطان است

ابراهیم المحیمد واعظ سعودی از کسانی که معتقدند مقاومت بر اشغالگری پیروز شده است خواست در فکر خود تجدید نظر کنند.

موجی از خشم و اعتراض علیه ابراهیم المحیمد واعظ سعودی به دلیل حمله وی به مقاومت فلسطین و جهاد آن علیه اشغالگران اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

المحیمد در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت: جهادی که به هتک حرمت و ظلم بر مؤمنان می‌‌انجامد، جهاد در راه خدا نیست، بلکه جهاد در راه شیطان است.

وی با بیان اینکه هرکس وقایع فلسطین را پیروزی می‌داند، باید در فکر خود تجدیدنظر کند افزود: از کدام پیروزی صحبت می‌کنند، مسلمانان از 7 اکتبر چه سودی بردند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت فلسطین در نهایت توانست 1000 اسیر را آزاد کند، اشغالگران بعد از این عملیات توانستند 7000 فلسطینی را اسیر کنند.

وی زندانی کردن 10 هزار فلسطینی در زندان‌های اشغالی را بهتر از کشتن یکی از آنها دانست و آنچه را که در حال وقوع است به عنوان مبارزه فتنه‌انگیز دانست. نظام المهداوی روزنامه نگار فلسطینی در واکنش به صحبت‌های المحیمد به کنایه نوشت : «جهاد در فلسطین، جهاد شیطان است که باعث کشتار و خونریزی می‌شود. جهاد (واقعی) در جشنواره‌های سرگرمی صورت می‌گیرد، چرا که در آن خون‌ریزی و کشتاری وجود ندارد. این جهاد فرشتگان است و نه جهاد شیطان مانند آنچه در غزه در حال وقوع است.»

ترکی الشلهوب روزنامه نگار سعودی با انتشار کلیپ المحیمد نوشت: «جامی خبیث ابراهیم المحیمد می‌گوید آنچه در غزه می‌گذرد جهاد در راه شیطان است».

حسابی به نام «شیخ خضر» نوشته است: «این شیوخ پیرو رژیم‌های دست نشانده، دلیل شکست ملت هستند.»

ابراهیم المحیمد همچنین در روزهای گذشته گفته بود شکی ندارم که خداوند از مقاومت غزه حمایت نمی‌کند و حمایت از آنها در زمان ضعف عاقلانه نیست.

در همین زمینه: